Arriva má od nástupu problémy, zajímá se o ni už i drážní úřad

29.12.2019 16:33:46 | Autor: Petr Ježek | Rubrika: ZPRÁVY | Obce: Libštát,Košťálov,Jesenný,Dolánky,Železný Brod,Malá Skála,Přepeře,Semily,Turnov,Lomnice nad Popelkou,Liberecký kraj,Pojizeří

Arriva má od nástupu problémy, zajímá se o ni už i drážní úřad

V prvním týdnu po změně v železniční dopravě v Libereckém kraji od 15. prosince nasadil nový dopravce Arriva jak moderní soupravy Siemens Desiro, tak starší soupravy Arriva 628.277 - jednotky řady 845, ale dokonce také půlstoletí starou soupravu - lehátkový vůz, kterou si nouzově zapůjčila od Klubu přátel železnice, který ho udržoval jako historický!

Když se tato historická souprava s lokomotivou T478 objevila na turnovském nádraží, tak se možná mnozí lekli, že „přijeli Rusové", protože tento vůz má nápisy v mnoha jazycích, včetně cyrilice. „Když doslouží motorové jednotky řada 845, které bere Arriva a tudíž i Liberecký kraj jako přínos a zvětšení komfortu cestování, pak je Arriva schopná na linku Praha - Liberec R21 nasadit 50 let staré soupravy, které netopí a cestující mrznou. Cestování je nekomfortní a věčně opožděné," uvedl cestující Martin Galbavý.


Poslední výtka se potvrdila i ve druhém týdnu provozu, kdy na lince Praha - Tanvald bylo přes 80 minut zpoždění a další zpoždění byla i na dalších linkách. „My jako cestující si nemůžeme dovolit čekat na to, jestli se to někdy uráčí zlepšit. Vlak je náš jediný možný dopravní prostředek a myslím, že by se měly vrátit České dráhy, které nám nabízely moderní vozy a hlavně nízkopodlažní Regioshark a Regiospider, tak vůbec nechápu, jak kraj mohl tomuto dopravci dat licenci na provozování, když není vůbec na provoz připravený - zpoždění, zrušení spoje bez náhrady, nevýkonné jednotky které mají problémy na sklonově náročné trati, do některých jednotek zatéká voda a po voze jsou rozmístěny kbelíky," pokračoval Martin Galbavý.

Vlaky jezdící pod značkou Arrivy od 15. do 22. prosince 2019<br />Autor: Rudolf Kožený Problémy už uznala i sama Arriva 

„Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili. Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností," uvedl v otevřeném dopise ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka.

Další výtkou je zdražení spojů, protože nejdou uplatnit zpáteční jízdenky ani jízdenky Českých drah neplatí u Arrivy a obráceně. Argumentem krajského úřadu bylo to, že přece každý má kartu IDOL a placení přes ni bude stejné, ale to zdaleka mimo Liberec neplatí - tuto kartu rozhodně nemá každý cestující. „Personál Arrivy ani neumí nebo jejich zařízení není schopno pracovat z IDS Idol a cestujícím je pak personál schopný vyúčtovat cenu dražší, což je absurdní! Žádám o odebrání licence nebo najit nějaké řešení pro to abychom mohli pohodlně a bezstarostně dal cestovat, tak jak tomu bylo pod vedením Českých drah. Další věc je nízká znalost  drážních předpisů, které porušují zaměstnanci Arrivy a tím dochází k ohrožení cestujících!," pokračoval Galbavý.

Vlaky jezdící pod značkou Arrivy od 15. do 22. prosince 2019<br />Autor: Martin Galbavý Cestující nepotěší ani zdražení

Jen na trase ze Semil do Turnova se jedná o zdražení o 21%, pokud jste dosud používali slevu Inkarta25 ČD, tak jste platili 57 korun, ale nově zaplatíte za cestu tam a zpátky 82 korun! „Pouze"72 korun to bude, když jednu cestu pojedete s ČD a uplatíte slevu Inkarty. Protože už nemají platit zpáteční jízdenky Českých drah, tak i to znamená zdražení, a to z 57 na 64 korun, což je 11%.

„Jednou ze slabin, která se projevila ve špatném předávání informací cestujícím, bylo zpočátku i naše operativní řízení. Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni. Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie. Společnost Telmax zcela selhala v přípravě odbavovacích systémů pro Arrivu, odpovědnost vůči cestujícím i objednavatelům však máme samozřejmě za tyto nedostatky my," sdělil ředitel Arriva vlaky.

Nejde o nějaký ojedinělý výkřik, cestujících si stěžuje mnoho, a proto se situací po deseti dnech provozu začal zabývat i drážní úřad. Prošetřování Arrivy si podle Drážního úřadu vymínila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Má být vydán pokyn, aby dispečeři namátkově prověřovali, zda strojvedoucí zvládají základní komunikaci v českém jazyce, protože k dalším problém přibyla i špatná domluva bulharských strojvůdců s pracovníky SŽDC, když jeden ze strojvůdců dokonce projel návěstidlo.

Závady jsou odstraňovány, ale vychytány nejsou 

Vlaky jezdící pod značkou Arrivy od 15. do 22. prosince 2019<br />Autor: Rudolf Kožený „Závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu. Jsme přesvědčeni, že jednotky řady 845 potvrdí svoji pověst z předchozího nasazení v Německu, že se jedná o jednu z nejspolehlivějších řad vozidel. Bohužel se nám ani nevyhnula ani nehoda na přejezdu, kdy jsme na delší dobu přišli o jednu jednotku po střetnutí s vozidlem v pražských Čakovicích. Bylo by sympatické, kdybychom teď mohli říct, že jsme všechny technické mouchy už vychytali, ale realita provozu taková bohužel není," dodal Jiří Nálevka. celé znění omluvy Arriva vlaky najdete v příloze.

Arriva je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, od nového jízdního řádu provozuje dopravu také na některých regionálních linkách v Zlínském a Libereckém kraji, zde na trasách Praha - Tanvald, Železný Brod - Tanvald a Lomnice nad Popelkou - Stará Paka - Liberec.

Odezva krajského úřadu je zatím laxní a neodpovídá ani na dotazy novinářů, přestože sami lidé se na něj obrací se žádostí o nápravu. Na možné problémy s vlaky i nepřenosností jízdenek a tím zdražení byl kraj dlouhou dobu předem upozorňován odborníky, veřejností i médii, a to včetně naší redakce.

Objevily se dokonce i dvě petice, a to za návrat zpátečních jízdenek na Českých drahách, kterou najdete zde a petice za navrácení na trať 035 Tanvald - Železný Brod a zpět Českých drah a jejich nízkopodlažních moderních jednotek Regionova a Regiospider.

Další zpoždění v Tanvaldě 28. 12. 2019:

******

Náhled fotogalerie

 

OTEVŘÍT FOTOGALERII (celkem 18 fotek)

Sdílet s přáteli na facebooku

Související články

VIDEO: Poslední jízda rychlíku z Prahy do Harrachova
Dopravce Arriva přidává po problémech na trať další Siemens Desiro
Ohlédnutí za rokem 2019 v dopravě
Co se mění v jízdním řádu od 15. prosince 2019?
Z Liberce do Lomnice a z Tanvaldu do Brodu bude jezdit nový dopravce
Otevřeli opravenou železniční trať z Železného Brodu do Tanvaldu
FOTO: Vlak Siemens Desiro projížděl poprvé Pojizeřím
Kraj vybral pro železniční trasu z Liberce do Staré Paky vlaky Arriva

 
 
 

 

Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT
 

Vyberte obec

Události dle data

Stalo se | Připravuje se

Vyberte datum:
Po Út St Čt So Ne

Krátké zprávy z regionu Semilska

Rok české hudby podpoří kraj téměř osmi sty tisíci korun

Téměř osm set tisíc korun věnuje Liberecký kraj na podporu české hudby: Děje se tak prostřednictvím speciálně zaměřeného dotačního programu 7.11 Rok české hudby. Celkem si pořadatelé kulturních akcí z oblasti klasické hudby rozdělí 769 015 korun. „Liberecký kraj se připojil tímto dotačním programem k oslavám české hudby, které Rok české hudby přináší. Jsem ráda, že v kraji vznikají kvalitní hudební projekty, které si podporu zaslouží a přinesou posluchačům a divákům radost a krásný kulturní zážitek," uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Výkonná rada ODS v Liberci zrušila členství dvěma členům

Výkonná rada ODS v pátek 12. dubna 2024 v návaznosti na závažné pochybnosti a podezření z korupčního jednání v Liberci rozhodla přijatým usnesením o ukončení členství Petru Židkovi a Petru Syrovátkovi. „Petr Židek byl vyzván, aby z věci vyvodil patřičné důsledky, a rezignoval na své funkce, nicméně výzvu odmítl. Ve stejné věci byl Petr Syrovátko vyzván k pozastavení členství. Oba pánové výzev neakceptovali, proto Výkonná rada ODS využila těchto mimořádných nástrojů. Výkonná rada zároveň rozhodla o zrušení Místního sdružení Liberec, čímž došlo k jeho zániku," uvedl tiskový mluvčí ODS Jakub Skyva.


Archiv krátkých zpráv

Nejnovější články

Řidiči mohou o víkendech nechat vozidla v libereckém parkovacím domě
V Semilech se běhalo pro Honzíka
Sdružení Český ráj prezentovali na veletrzích v Drážďanech i Wroclawi
Jarní koncerty v bozkovské sokolovně zakončí Brutus
Strážci Správy KRNAP se opět školí v první pomoci

Nejčtenější články

16.04.: VIDEO: Zbourali most u Čtveřína
17.04.: Hasiči zachraňovali v Horní Branné kočku z dvacetimetrové výšky
17.04.: Obrazem: V divizním derby Velké Hamry porazily Turnov

Další »

Infomail


Chcete pravidelně dostávat informace o novinkách na tomto serveru?

Zadejte svůj e-mail:
 

Facebook

Twitter

Instagram

https://www.instagram.com/nasepojizeri

Odkazy

Fotogalerie Videogalerie Soutěže Anketa

INZERCE | KARIÉRA | KONTAKT