FOTO: Studenti ze semilského gymnázia znovu poznávali Anglii

21.04.2016 10:39:19 | Autor: Tereza Šmídová, Alena Buriánková, Aleš Zahradník | Rubrika: ŠKOLSTVÍ | Obce: Semily

Studijně poznávací cesta studentů semilského gymnázia do Anglie ve dnech 3. až 9. dubna byla dalším projektem v řadě, který navazoval na úspěšné projekty z předešlých let.

Na předchozích toulkách studenti cestovali po stopách Williama Shakespeara, zamýšleli se nad mezníky anglických dějin a námořní historií Velké Británie. „Naše zatím poslední výprava byla zaměřena na britský vzdělávací systém a studenti gymnázia, kromě dvou dopolední strávených s anglickými učiteli, měli možnost vidět a seznámit se s historií nejznámějších středních a vysokých škol v Anglii," upřesnil za učitele Aleš Zahradník.

Takto popsaly svou cestu i spolužáků Tereza Šmídová a Alena Buriánková z kvinty:

V neděli 3. dubna večer jsme se vydali na svoji výpravu do Velké Británie. Čekalo nás více než dvacet hodin cesty autobusem přes Německo, Belgii a Francii. V pondělí ráno jsme se ve francouzském přístavu Calais podrobili hraniční kontrole a nalodili se na trajekt přes La Manche. Pršelo a my už jsme netrpělivě vyhlíželi bílé doverské útesy. Británie nás překvapivě přivítala hezkým počasím. Okolo oběda jsme dorazili do Londýna.

Studijně poznávací cesta studentů semilského gymnázia do Anglie<br />Autor: Stanislav Ulvr Tento den jsme si prohlédli první část Londýna, City of London. Prošli jsme City a navštívili katedrálu svatého Pavla s krásným výhledem na město, přešli přes Millennium Bridge a Tower Bridge až k pevnosti Tower, a tam jsme shlédli britské korunovační klenoty. Poté jsme se lodí přepravili do Greenwiche, kde u tamní známé hvězdárny končil náš pondělní program.

Navečer si nás vyzvedly naše rodiny, u kterých jsme po dobu pobytu v Anglii byli ubytováni. Bydleli jsme v jižní části Londýna. Díky rodinám jsme měli možnost poznat odlišný způsob života, kterému jsme se museli přizpůsobit, a čekala nás spousta nejrůznějších zážitků ze všedního anglického života. Angličané vaří většinou z polotovarů, jejich domky jsou malé, ale s hodně doplňky. Část z nás také bydlela u černošských rodin.

Druhý den ráno jsme se opět sešli a absolvovali dopolední výuku v nedaleké škole. Byli jsme rozdělení do tří skupin dle úrovně angličtiny a střídaly se u nás tři lektorky. Povídali jsme si s nimi o různých tématech, zejména o školství, protože tématem naší exkurze byl britský vzdělávací systém. Naše skupina vyrazila také do ulic, aby si procvičila angličtinu s kolemjdoucími. Odpoledne jsme jeli navštívit zámek Windsor, sídlo anglických panovníků, a známou chlapeckou internátní střední školu Eton, jednu z nejdražších tohoto typu. Bohužel byly právě velikonoční prázdniny, takže jsme žádné studenty v typických etonských uniformách neviděli.

Ve středu jsme opět strávili dopoledne ve škole a po obědě jsme se vydali do přímořského letoviska Brightonu. Město nás přivítalo velmi silným větrem. Prošli jsme si areál internátní školy Roedean, dívčí verzi Etonu. Dále jsme pokračovali skrz Brighton, viděli královský palác postavený v indickém stylu, úzké uličky The Lanes a nechali se okouzlit tamějším atraktivním molem Brighton Pier. Mnozí z nás zde také ochutnali proslulou anglickou specialitu, fish and chips.

Studijně poznávací cesta studentů semilského gymnázia do Anglie<br />Autor: Stanislav Ulvr Celý čtvrteční den jsme strávili ve starém univerzitním městě s druhou nejstarší anglickou univerzitou, Cambridge. Počasí nám příliš nepřálo, a tak jsme projížďku lodičkami po řece Cam s výhledem na historické koleje absolvovali v dešti. Poté jsme dostali rozchod a městečko si mohli ještě více prohlédnout sami.

V pátek ráno jsme se rozloučili s rodinami a vydali se do druhé části Londýna, City of Westminster. Část z nás navštívila vyhlídkové ruské kolo London Eye, ostatní se podívali do zdejšího velkého akvária. Dále naše cesta vedla kolem parlamentu, Alžbětiny věže s Big Benem, Westminsterského opatství a St James‘ parkem k Buckinghamskému paláci. Pokračovali jsme Trafalgarským náměstím s velkým památníkem věnovaným admirálu Nelsonovi na Piccadilly Circus. Typický londýnský dvoupatrový autobus (double-decker) nás dovezl do přírodovědeckého muzea (Natural History Museum), kde jsme strávili zbývající čas do odjezdu domů. Cestou zpět jsme namísto trajektu použili tunel, některé z nás překvapilo, jak funguje - auta jsou převezena pod mořem ve velkém vlaku. V sobotu odpoledne jsme v pořádku dorazili do Semil.

Doufáme, že to nebyla naše poslední návštěva Británie. V Anglii se nám velmi líbilo a odvezli jsme si z ní spoustu zajímavých zážitků, a to hlavně zásluhou našich učitelů, kteří projekt zorganizovali a celý týden nás doprovázeli, a kterým bychom tímto chtěli poděkovat.

Sdílet s přáteli na facebooku

Související články

Dubnové akce Gymnázia Ivana Olbrachta
FOTO: Studenti semilského gymnázia poznávali námořní historii Anglie
Semilští studenti pod dohledem Londýnského oka

Náhled fotogalerie

OTEVŘÍT FOTOGALERII (celkem 68 fotek)

Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT

Vyberte obec

Události dle data

Stalo se | Připravuje se

Vyberte datum:
Po Út St Čt So Ne

Krátké zprávy z regionu Semilska

Na podporu obchodů na venkově rozdělí kraj téměř čtyři a půl milionu

Malé prodejny na venkově i letos podpořil Liberecký kraj, a to prostřednictvím dotačního programu nazvaného Obchůdek 2021+. Peníze zamíří do obcí do tisíce obyvatel, případně do obcí do tří tisíc obyvatel, v jejichž místních částech žije méně než tisícovka lidí a na jejichž území se nachází nejvýše jedna maloobchodní prodejna s převahou prodeje potravin a nápojů. „V programu bylo stejně jako v předchozím roce k dispozici 4,4 milionu korun. 3,8 milionu poskytlo ze svého rozpočtu ministerstvo průmyslu a obchodu a šesti sty tisíci korunami přispěl Liberecký kraj," uvedl Jiří Ulvr, člen rady kraje pro resort hospodářského a regionálního rozvoje, evropských projektů, územního plánování a rozvoje venkova.

Skleníky v liberecké botanické zahradě se dočkají obnovy

Více než 20 let staré opláštění skleníků v liberecké botanické zahradě se dočká obnovy. Liberecký kraj poskytne na tento projekt celkem 2 160 000 korun mimo běžný rozpočet organizace. Nové skleníky bude mít botanická zahrada ještě letos, s nejvyšší pravděpodobností už na konci října letošního roku. „Opláštění skleníků v botanické zahradě je v nevyhovujícím stavu. Je poškozené UV zářením, má mnoho prasklin v plexiskle, které navíc zarůstá mechem. Netěsní tam také střechy i okna. Rozhodli jsme se proto vyhovět žádosti pana ředitele Václava Lenka o účelový příspěvek mimo rozpočet organizace a poskytneme botanické zahradě na obnovu skleníků 2 160 000 korun," uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro resort kultury, památkové péče a cestovního ruchu.

Archiv krátkých zpráv

Nejnovější články

Pašijové hry zahájí novou sezonu na Valdštejně
Podzemí vydá poklady na Velký pátek. 14 jeskyní začne sezonu dřív

27.03.: 8 metrů – letošní maximum na Mapě republiky

Další »

Infomail

Chcete pravidelně dostávat informace o novinkách na tomto serveru?