Krkonoše jsou druhou nejnavštěvovanější destinací pro letní dovolenou
19.12.2020 14:37:12 | Autor: Dáša Palátková | Rubrika: ZPRÁVY | Obce: Harrachov,Krkonoše

Členové Destinačního Fondu cestovního ruchu (FCR) certifikované oblastní destinační společnosti pro turistickou oblast Krkonoše - svazek měst a obcí byli při prezenčním setkání, zabezpečeném vládou nařízenými a dostupnými hygienickými opatřeními proti koronavirové pandemii, ředitelkou Evou Šulcovou seznámeni se zajímavými daty nedávno provedeného Behavio výzkumu pro čas mimo zimní sezonu. Výzkum byl zpracován na základě poptávky a požadavku Krkonoš - svazku měst a obcí.
V analýze, pracující s cca tisícovkou oslovených respondentů širokého spektra, jsou zakomponovány odpovědi na otázky, s jakými pocity si lidé spojují letní dovolenou v Krkonoších. Jinak řečeno, podle čeho a jak se rozhodují, jaké pozitivní nebo negativní emoce, či klíčové asociace se značkou „Krkonoše" mají spojené. A ve finále, co by měly následně projekty a „brand" jako nositel příběhů, hostům přinést, aby jim bylo dobře a cítili se v Krkonoších spokojeni. A bylo tomu tak opakovaně.
Z obsahu a zjištění výzkumu je zřejmé, že Krkonoše jsou druhou českou nejnavštěvovanější destinací pro letní dovolenou. 83 % oslovených respondentů má z pobytu v Krkonoších pozitivní emoci, které se ale v zásadě neliší od prožitků v jiných destinacích.
Oblast mají v současnosti prožitkově a emocionálně spojenou s nejvyšší horou Sněžkou a středisky Špindlerův Mlýn i Harrachov. Třetina z oslovených se do letních Krkonoš chystá vyrazit. Podle zadavatelů, ale i zpracovatelů, je třeba hledat další symboly a místa v regionu, která nabídnout.
Pro výzkumem oslovené respondenty jsou zajímavými a poptávanými cíli k nimž se pozitivně vyjadřují: Stezka v korunách stromů Krkonoše, zdejší roubenky, cesta vlakem po železniční trati Pojizerským Pacifikem a organizované jízdy na koloběžkách z horských kopců.
Naopak neuspěla horská cykloturistika, pravděpodobně v podvědomí vnímána v lokalitě jako vysoce náročná.
Jako unikátní potenciál symbolizující letní dovolenou v Krkonoších se pro mnohé oslovené respondenty jeví bobové dráhy, lanovky a poměrně překvapivě vodopády. Právě ty posilují pozitivní zážitkové emoce vztahující se k nejvyšším českým horám, a přitom se v materiálu pro jinou destinaci neopakují.
Behavio výzkum znovu potvrdil řadu let trvající vnímání lidí, že je v Krkonoších draho a mnoho lidí. Zpracovatelé klíčují, že není možné fakta vyvracet, ale pracovat s kampaní, která vysvětlí diverzifikaci a poskytne lidem nabídku různých cenových variant a méně známých míst v území.
Ze zjištěných dat pro manažery oblastní destinační společnosti pro turistickou oblast Krkonoše vyplývá, co a jak v rámci marketingu vytvořit a podpořit, a jak nastavit následný „branding" destinace. (pozn.: branding je proces tvorby a používání vizuální identity značky podle asociací a významů).
Související články
Výlet po hřebenech Krkonoš zakončí odměna u Mumlavských vodopádů
Sportovní areál Harrachov se připravuje na zimu
Na trasách v okolí Harrachova uklízeli dobrovolníci odpadky
Pracovníci infocenter zavítali do Krkonoš. Vzniká zde mapa řemeslníků
Krkonošská pivní stezka zahájí 1. června již svou šestou sezonu
Propagace Krkonoš probíhá společně a moderně
Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT
Události dle data
Stalo se | Připravuje se
Krátké zprávy z regionu Semilska
Kraj i letos vzdá hold Tibetu, vlajku bude vyvěšovat nejméně do roku 2024
I letos, stejně jako v předchozích letech, zavlaje na terase třetího patra budovy Krajského úřadu Libereckého kraje tibetská vlajka. Připomíná březnové výročí povstání tibetského lidu proti represím a čínské politice. Liberecký kraj se pověšením vlajky každoročně připojuje do mezinárodní kampaně Vlajka pro Tibet. „Letos si připomeneme již 62. výročí povstání tibetského lidu proti represivní čínské politice. Podpora národů, které bojují za svoji svobodu, je pro nás důležitá. My sami jsme prožili desítky let v nesvobodě. Ke kampani Vlajka pro Tibet se připojujeme každoročně a pokračovat budeme i v současném volebním období," uvedl hejtman Libereckého kraje Martin Půta.
Český ráj dětem je nový hravý web Sdružení Český ráj
Sdružení Český ráj na přelomu roku spustilo novou podobu dětského webu www.ceskyrajdetem.cz. Internetovými stránkami provází malé návštěvníky a jejich rodiče postavičky známé z Pověstí Českého ráje, které namalovala akademická malířka Barbora Kyšková. Setkáte se tu tedy například s obrem Drábem, vodníkem Čeperkou, vílou Jizerýnou nebo Černým rytířem z Hrubé Skály. „Nové stránky jsme koncipovali skutečně pro děti. I ty menší, které ještě neumí číst, si na stránkách mohou samy poslechnout pověst, vybarvit omalovánku, zahrát pexeso nebo ne úplně lehkou posunovačku," říká Jitka Kořínková, ředitelka Sdružení Český ráj.
Nejnovější články
Firma TGK - Technika oblékla do skleněných šatů oceněné sídlo Lasvitu
Parkování v Bedřichově bylo o víkendu obtížné, ale dostupné
Horská služba zachraňovala zraněného muže pod ledopádem
Vzácné pojizerské čepce dorazily z Olomouce do Semil
Fotbalové kuriozity 12 aneb Něco málo ze sezony 2020
Nejčtenější články
24.01.: Řidička sjela v Benešově s autem do náhonu, na místě nehody zemřela
22.01.: VIDEO: Jilemnický sněhový Krakonoš 2021
24.01.: V obci Bohumileč u Turnova narazilo auto do sloupu
Infomail
Odkazy
- Naše Jablonecko
- Nejčtenější články
- Charlieho fotostránky
- Florbal Turnov
- Radio Kulíšek
- Videokanál Naše Pojizeří
- Aktuální programy kin
- Fotbalové videosestřihy
- Nejzajímavější články v roce 2018
- Aktuální výstavy v Pojizeří
- Televize Krkonoše
Dodávky dílčích výrobních celků, tak i plně automatizovaných strojů, dopravníkových a polohovacích systémů.
© 2010 Naše Jablonecko, s.r.o. | redakce@nasepojizeri.cz | web by VisionWorks | RSS
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování veškerého obsahu (články, fotografie) je bez souhlasu vydavatele zakázáno.