Na Šestidenní bronzový Jiří Hádek a sedmnáctý tým Bozkova

24.10.2016 16:37:02 | Autor: redakce | Rubrika: SPORT | Obce: Bozkov

Skvělého úspěchu v podobě třetího místa dosáhl na 91. Mezinárodní motocyklové šestidenní český reprezentační tým, jehož součástí byl i bozkovský jezdec Jiří Hádek. Dobře si ale vedl i první tým Motosportu Bozkov, který dojel ve složení Jakub Koucký, Lukáš Hádek a Tomáš Koucký v celkovém hodnocení na pěkném 17. místě, čímž vyrovnal historický klubový rekord.

Zopakujte si letošní španělskou pouť Bozkováků Mezinárodní motocyklovou šestidenní podle zápisků Jakuba Kouckého i dalších členů týmu:

Administrativní přejímky úspěšně za námi

Dnešní ráno jsme zahájili tím, že jsme si byli proběhnout extrém test u okruhu Circuito. Poté jsme se nasnídali a pomalu se začali připravovat na formální přejímku.

Přejímka začala v poklidu, dokud nepřišel na řadu Milan Kottek, který v týmu motosportu Bozkov 2 nahrazuje zraněného Lukáše Kučeru, který pro nás z neznámých důvodů stále nebyl u pořadatele přepsán. Po trochu delším vyjednávání se vše povedlo úspěšně vyřešit. Následovalo lepení startovních čísel a focení týmů.

Odpoledne jsme vyrazili do Pamplony na slavnostní zahájení. Všichni se sešli v aréně býčích zápasů plaza de TOROS de Pamplona. Z arény šel průvod centrem města obklopen mnoha fanoušky na náměstí, kde byly představeny zúčastněné týmy. Během dnešního dne dorazila také další výprava, náš vrchní kuchař Leoš s Loukou starším. Vybalili kuchyň a po návratu ze zahájení jsme měli už i první pořádnou večeři. Zítra nás čeká projití posledního testu, technická přejímka a příprava na start prvního dne.

Poslední den před startem

Už jsme kompletní tým. V noci z neděle na pondělí dorazilo poslední auto s čtyřčlennou posádkou.

Trochu netradiční pondělí před úterním startem začalo brzkou snídaní a následovala prohlídkou posledního crosstestu s názvem Larraga. Test mě trochu zklamal, terén by byl, ale Španělé to natahali radši po poli, stálé rychlé rovinky a táhlé zatáčky.

Bozkovský tým na 91. Mezinárodní motocyklové šestidenní<br />Autor: Archiv Motosport Bozkov Po návratu z testu začaly poslední dodělávky na motorkách. Každý z doprovodů si přiřadili a rozdělili práci, které bylo najednou moc. Někteří se rozjeli do ČK, aby v úterý nebloudili. Mazání filtrů, cca 50 ks, zaostávalo čas kolem oběda. K obědu byla Frankfurtská polívka a pečená krkovička.

Po krátké polední siestě následovalo krátké focení a hned na technickou přejímku, která proběhla pro 5 jezdců v pohodě. Letošní nervozitu si odbyl Lukáš Hádek, který neprocházel na hluk. Nakonec vše dobře dopadlo a jsme v uzavřeném parkovišti a můžeme v úterý odstartovat. Podvečerní čas byl vyplněn poslední přípravou všeho materiálu potřebného do časovek.

Teď schůzujeme, rozdělujeme doprovody, do kterých časovek pojedou a co mají na starost. Na poslední chvíli byla například přidána tankovací kontrola. Pomalu se rozcházíme na spaní, jezdci jsou nervózní z ranního startu, aby né, čeká je 8 hodin 13 minut v sedle, doprovody vše, aby klaplo.

ISDE 2016 - 1. den za námi

První závodní den, v 7 hodin ráno nám zazvonil budíček, který znamenal, že je tu první závodní den mezinárodní šestidenní 2016. Náš kuchař Leoš Picek nám připravil výbornou snídani stejně jako každý den. Po snídani jsme začali připravovat auta do časovek, které vyrazily kolem osmé na své stanoviště. První jezdci startovali v 8:15h a jako první jezdec Motosportu Bozkov se vydal na trať Tomáš Koucký, který startoval v 9:28h. Jako další na trať vyrazil Jakub Koucký, dále pak Milan Kottek, Lukáš Hádek, Marek Votoček a ze zezadu nás hlídal zkušený jezdec Milan Kurfiřt.

Od stratu nás trať táhla po místních silnicích, asi po 4 kilometrech nás pořadatelé protáhly myší dírou (betonové skruže), které vedly pod dálnicí. Dále jsme pokračovali po šotolinových cestách, které nás zavedly do úzkých pěšin mezi keři, které nás dovedly na silnici, po které jsme během 10 minut dojeli na cross test Ancín. Tento test jsme jezdili okolo 8 a půl minut. Dále jsme pokračovali kamenitými cestami, které nás zavedly do atraktivního vyschlého řečiště. Odtud jsme jeli takovými šoustkami až do první časovky. Do této časovky jsme měli 120 minut a najížděli jsme si okolo 12 minut.

Bozkovský tým na 91. Mezinárodní motocyklové šestidenní<br />Autor: Archiv Motosport Bozkov Dále nás čekal hodinový přejezd bez testu do druhé časovky, do které jsme si najížděli okolo 13 minut. Z této časovky jsme se po deseti minutách dostali na start enduro testu Berbinzana. Tento test jsme jezdily okolo deseti minut. Po tomto testu byla přidaná přídavná tankovačka, kvůli dlouhému přejezdu, na který jsme měli 1 hodinu 34 minut. Tento přejezd vedl více po šotolinových cestách, které nás zavedly do borovicového lesíka, ve kterém jsme se dlouho motali a dále vystoupali na hřebeny hor, po kterých byla možnost  se krásně kochat místní přírodou. Poté jsme po asi půl hodině dorazili na okruh Navarra, u kterého byl natažen extrém test, který byl spíš crossového charakteru. Tento test jsme jezdili okolo 4 minut, poté jsme již dojeli do depa, kde jsme si najížděli okolo 10 minut, na které jsme si počkali, a pak jsme měli 10 minut na servis a pokračovali jsme do dalšího kola. Tento okruh jsme absolvovali celkem dvakrát.

Bohužel je to sport jako každý jiný a i tady dochází k problémům, které dnes postihly Marka Votočka, kterému se za prvním testem zastavila motorka a i po dlouhé snaze Marka motorku opravit se to nepovedlo. Při řešení problému s továrnou KTM se zjistilo, že se poškodila indukční cívka. Proto si musel vybrat žolíka a druhý tým si tak připsal 3 hodiny. Ostatní jezdci dokončili závod v pořádku.

ISDE 2016 - 2. závodní den

Ahoj příznivci Motosportu Bozkov, včera večer, jsme se bohužel nedozvěděli výsledky prvního závodního dne, oficiální výsledky, byl trochu nějaký problém a nepodařilo se je zveřejnit, ráno jsme ale už byli chytřejší. Motosport Bozkov 1 se umístil na 23. místě v klubech a Motosport Bozkov 2, kvůli žolíkovi na místě 117.

Teď už ale k dnešnímu dni, tedy druhému závodnímu. Ráno jsme se probudili do chladného a nevlídného počasí, trochu poprchávalo a v kombinaci se zimou nic příjemného. Na start jsme ale museli vyrazit, jako první startoval Jakub Koucký v 9:26, následovali v několika minutách Milan Kottek, Tomáš, Lukáš a s větším časovým rozdílem Milan Kurfiřt a Marek to pro dnešek odzadu všechno hlídal.

Trať už byla od samého začátku značně rozbitá, všude spousta prachu a kamení. Testy na tom byli dost podobně, na enduro testu Berbinzana se nejvíce rozjel jeden výjezd, který dnes nebylo skoro možné vyjet, naštěstí byla připravena i objížďka, kdyby se nepodařilo.  Během prvního kola jen lehce poprchávalo a dalo se jet.

Na druhé kolo to vypadalo, že se počasí umoudří, snad i vyleze slunce a bude hezky, opak byl však pravdou. Zhruba v polovině kola začalo lehce pršet a déšť přidával, posledních 30 km a poslední test se jelo už v průtrži mračen, v kombinaci se zimou, nic příjemného.

Po příjezdu do padoku nás čekal teplý vývar od našeho kuchaře, který přišel opravdu vhod. Během nočních hodin ještě celý tým doprovodu pracuje na tom, abychom zítra mohli opět vyrazit se vším na trať, za to jim patří dík, zvláště v těchto podmínkách, které tu teď panují.

Dnešní den tedy dopadl relativně dobře, všichni dorazili do cíle zdraví, jen promočení a zmrzlí. Někomu se jelo lépe, někomu dnešek nesedl ale to už tak bývá. Teď nám nezbývá nic jiného, než se pořádně zregenerovat na zítřejší den a pokračovat dál. Nebude to nic lehkého, čeká nás kompletně nové kolo o délce cca 290km a dva nové měřené testy. Počasí se zatím taky nemění, už od pěti hodin neustále hustě prší a vypadá to, že jen tak nepřestane.

ISDE 2016 - 3. den, ve znamení dešťů

Pozdrav z nové Španělské etapy, máme za sebou třetí den, poznamenaný převážně deštěm. Nová trasa nové testy. První do čtvrteční etapy odjížděl Kuba Koucký, dvě minuty na to Lukáš Hádek, minutu za Lukášem jel Milan Kottek a po Milanovi hned Tomáš Koucký. Chvilku za Tomášem startoval Milan Kurfiřt a nakonec po problémech Marek Votoček. Hned na startu nám pršelo a nevypadalo to vůbec slibně. Předpověď se vyplnila, skoro celý den pršelo.

První časová kontrola se jela po pěkných kopečcích, (takové české Krkonoše). Potom se přejelo do lesa, kde se jelo po cestách plného kamení. Jak pršelo, tak to bylo pěkně oslizlé a nádherně to klouzalo. Do toho ještě mlha a nedalo se moc upalovat. Po příjezdu do ČK 1 nás čekal enduro test Zuniga. Zuniga, dlouhý test, před deštěm něco přes dvanáct minut, po dešti něco kolem 14 minut pro naše možnosti. Kamení a uklouzané drážky. Po ČK 1 následoval kousek přejezdu na cross Gastian. Test natažen na strništi, se skokem přes cestu a pár příkopů. Tento test se jel kolem 6 minut, před deštěm, po dešti to bylo samé bláto, což nám celkem vyhovovalo a jelo se to o zhruba minutu déle. Pak už následoval dlouhý přejezd do ČK 2 po lese, v takovém tunelu ze křoví, nic příjemného pro prsty. :D Odjezd z ČK 2 se jelo po cestách až do ČK 3 (cíle). Před koncem kola nás čekal klasický test u depa, který jedeme už od začátku.

Včera večer jsme výsledky ještě nevěděli, jelikož je pořadatel vyvěsil pozdě v noci. Ráno jsme to rozklikli, Motosport Bozkov 1 byl na 21. místě a Motosport Bozkov 2 na 103. místě.

ISDE 2016 - 4. závodní den

Zdravíme ze čtvrtého dne. V noci na dnešek vydatně pršelo, takže jsme tušili, že to dnes nebude jednoduché.  Dnes jako první z Bozkovského týmu startoval Jakub Koucký, hned za ním v jedné minutě Lukáš Hádek a Tomáš Koucký, potom Marek Votoček, Milan Kottek a Milan Kuřt. Trať byla stejná jako včera, první kolo bylo velice mokré a kluzké, první enduro test Zoniga byl už ze včera rozbitý a z nočního deště mokrý. Druhý test, cross test Gastian namotaný na poli byl velmi kluzký. V druhém kole už bylo jasno, trať vysychala a postupně začal být ideální až prašný povrch.

Bozkovský tým na 91. Mezinárodní motocyklové šestidenní<br />Autor: Archiv Motosport Bozkov Na extrém testu, který se jezdí každý den a je už velice rozbitý si Jakub Koucký při pádu poranil ruku, se kterou byl u doktora, který určil, že ruka není zlomena, ale jen naražená a tím pádem může v závodu pokračovat. Při předávání motorek do uzavřeného parkoviště byla prováděna hluková zkouška, kterou neprošla motorka Lukáše Hádka, ten pro snížení hluku nacpal do výfuku drátěnku na nádobí, která při následném měření hluku vylétla, takže namontoval jinou koncovku, do které nacpal hadici, která hluk při zkoušce snížila a nevylétla, takže nakonec hlukovou zkouškou prošel a motorku odevzdal do uzavřeného parkoviště.

ISDE 2016 - 5. den za námi

Zdravíme s předposledního dne šestidenní, dnes se startovalo v 9 hodin, z důvodu vloženého závodu historických motorek. Jako první startoval v 10:13 Marek Votoček, poté Tomáš Koucký, Lukáš Hádek, Jakub Koucký, Milan Kottek a Kuřt.

Tento den jsme jeli nový jednokolový okruh o délce 195 km, Který byl složen z předešlých dnů v opačném směru. Na tomto kole nás čekalo celkem 5 testů (Laraga, Ancín, Zunyga, a 2 x extrem test Navara). Nový test Larraga byl převážně na poli s velmi rychlými úseky, který trval okolo 7 minut. Celý den bylo krásné slunečné počasí, takže z vrcholků hor, přes které jsme projížděli, byl pěkný výhled do krajiny. Motosport Bozkov 1 je po dnešku na 16. místě. Zítra, poslední závodní den, čeká nás závěrečný motokros. Motocrossová trať je připravena přímo u okruhu Circuito de Navarra, není na ni nic složitého, startovní rošt je umístěn mezi zatáčky okruhu, prvních pár zatáček na asfaltu a pak už klasický motocross, délka kola cca 1 minuta, kol pojedeme 6 + 1 zaváděcí.

ISDE 2016 - Závěrečný motocross

Poslední 6 den na ISDE byl ve znamení závěrečného motocrossu, který se jel nedaleko okruhu Navarra. Byl narychlo postavený, jednoduchý, rychlý. Start na kačírkovém podkladu, 3 zatáčky na asfaltu, opět na kačírek a potom šest okruhů na jílovité trati, která po ránu byla řádně nakropená.

První na start šel Tomáš a nejvíc odnesl prokropenost tratě. Podle jeho slov se mu moc na trati nedařilo. Následoval Marek Votoček, který skončil ve své rundě druhý, V poslední rundě C2 nastoupil Jakub Koucký a Lukáš Hádek s Milanem Kottkem. Skončili kolem 15. místa. Poslední nastupoval Kuřt v C3 a skončil kolem 20. místa. Po sečtení výsledků Motosport Bozkov 1 skončil na výborném 17. místě, Motosport Bozkov 2 na 64. místě. Po odjetí klubových jezdců následovali veteráni, ženy. Odpoledne jsme mohli shlédnout ty nejrychlejší juniory a světovou trofej, kde naši republiku, obec, Motosport Bozkov reprezentuje Jiří Hádek. Svoji rozjížďku vyhrál a byla to krásná tečka k celkovému 3. místu ve světové trofeji.

Český World Trophy tým dokončil 91. Mezinárodní motocyklovou šestidenní za vítěznými Američany a druhými Brity na vynikajícím 3. místě ve složení Jaromír Romančík, Ondřej Helmich, Patrik Markvart a Jiří Hádek.

Konečné pořadí klubů: 1. Italy (Macoritto, Facchetti, Verona) 10:55:42.48 hod., ...8 KBS ÚAMK Unhošť (Horák, Borák, Balaš) + 23:16.65 min., 13. Enc Racing cz (Klimeš, Slischka, Šefr) +47:09.78, 17. Motosport Bozkov 1 (J. Koucký, L. Hádek, T. Koucký) + 01:03:21.37, 29. KB Enduro Klub (Prusík, Uher, Konopásek) + 01:45:22.64, 64. Motosport Bozkov 2 + 03:47:00.90, 72. Beta team Motopalič + 04:27:51.46, 107. Husqvarna Gottbros Team +14:19:10.89

Po skončení motocrossu pořadatel uspořádal slavnostní ukončení ISDE. V podvečer jsme začali nakládat motocykly, materiál a chystat se na zítřejší odjezd. Na malou oslavu jsme museli koupit španělské pivo, protože naše zásoby jsme špatně odhadli. Všem fandům endura a sponzorům Motosport Bozkov moc děkuje.

Více motoristického sportu najdete v rubrice SPORT - Motosport

Sdílet s přáteli na facebooku

Náhled fotogalerie

OTEVŘÍT FOTOGALERII (celkem 6 fotek)

Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT

Vyberte obec

Události dle data

Stalo se | Připravuje se

Vyberte datum:
Po Út St Čt So Ne

Krátké zprávy z regionu Semilska

Rok české hudby podpoří kraj téměř osmi sty tisíci korun

Téměř osm set tisíc korun věnuje Liberecký kraj na podporu české hudby: Děje se tak prostřednictvím speciálně zaměřeného dotačního programu 7.11 Rok české hudby. Celkem si pořadatelé kulturních akcí z oblasti klasické hudby rozdělí 769 015 korun. „Liberecký kraj se připojil tímto dotačním programem k oslavám české hudby, které Rok české hudby přináší. Jsem ráda, že v kraji vznikají kvalitní hudební projekty, které si podporu zaslouží a přinesou posluchačům a divákům radost a krásný kulturní zážitek," uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Výkonná rada ODS v Liberci zrušila členství dvěma členům

Výkonná rada ODS v pátek 12. dubna 2024 v návaznosti na závažné pochybnosti a podezření z korupčního jednání v Liberci rozhodla přijatým usnesením o ukončení členství Petru Židkovi a Petru Syrovátkovi. „Petr Židek byl vyzván, aby z věci vyvodil patřičné důsledky, a rezignoval na své funkce, nicméně výzvu odmítl. Ve stejné věci byl Petr Syrovátko vyzván k pozastavení členství. Oba pánové výzev neakceptovali, proto Výkonná rada ODS využila těchto mimořádných nástrojů. Výkonná rada zároveň rozhodla o zrušení Místního sdružení Liberec, čímž došlo k jeho zániku," uvedl tiskový mluvčí ODS Jakub Skyva.

Archiv krátkých zpráv

Nejnovější články

Jarní koncerty v bozkovské sokolovně zakončí Brutus
Strážci Správy KRNAP se opět školí v první pomoci
Do centra Liberce přináší kousek exotiky Papilonia – motýlí dům
Projekt Klíšťata ve městě zkoumal výskyt nemocí u parazitů
Kvalifikace o 1. volejbalovou ligu pokračuje

Nejčtenější články

16.04.: VIDEO: Zbourali most u Čtveřína
17.04.: Hasiči zachraňovali v Horní Branné kočku z dvacetimetrové výšky
16.04.: Oficiál Tříška i loupežník Karaba. Za pohádkou do Lužických hor

Další »

Infomail

Chcete pravidelně dostávat informace o novinkách na tomto serveru?