Zasílání údajů k placení daně z nemovitých věcí se zjednodušuje

16.01.2017 08:07:45 | Autor: Irena Jará | Rubrika: ZPRÁVY | Obce: Liberecký kraj,Pojizeří

Zasílání údajů k placení daně z nemovitých věcí se zjednodušuje

Finanční správa ČR informuje poplatníky daně z nemovitých věcí o nové službě, a to zasílání údajů pro placení daně e-mailem. Od zdaňovacího období roku 2017 Finanční správa České republiky umožní v rámci klientského přístupu poplatníkům daně z nemovitých věcí využít nové služby spočívající v zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí (dále jen „daň") prostřednictvím e-mailu.

Co služba zasílání údajů pro placení daně obsahuje?

Poplatník, přihlášený k zasílání údajů pro placení daně e mailem, obdrží každoročně před splatností první splátky daně jednu e-mailovou zprávu na jím určenou e-mailovou adresu a v příloze zprávy obdrží kompletní informaci s údaji pro placení daně ve formátu pdf. Tato informace bude obsahovat obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.

V případě, že poplatník přihlášený k této službě neuhradí daň v zákonem stanoveném termínu a na základě toho mu vznikne nedoplatek na dani, obdrží na jím určenou e mailovou adresu vyrozumění o nedoplatku na dani. Poplatník může požádat o zasílání údajů pro placení daně pouze na jednu e-mailovou adresu. Zasílání těchto údajů na více e mailových adres jednoho poplatníka není umožněno.

Poplatníkům, přihlášeným k zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem, nebude zaslána složenka.

Kdo může požádat o zasílání údajů pro placení daně na e-mail?

Tato služba je určena výhradně pro poplatníky daně, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku. Protože tato služba nahrazuje složenku pro placení daně, není určena pro poplatníky, kteří mají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby, které mají zřízenu datovou schránku, neboť ani v současné době se těmto poplatníkům složenka nezasílá. Pokud se poplatník, který má zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO nebo poplatník - právnická osoba, která má zřízenu datovou schránku, přihlásí k zasílání údajů pro placení daně e mailem, správce daně ho pouze neformálně vyrozumí, že v jeho případě ze shora uvedeného důvodu nelze tuto službu zřídit.

Jak se mohu přihlásit ke službě zasílání údajů pro placení daně na e-mail?

Pro přihlášení k této službě je nutné využít tiskopis Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem 25 5559 MFin 5559 - vzor č. 1 (dále jen „Žádost").

Poplatník, který požaduje zasílání údajů pro placení daně e-mailem, musí vyplnit a podat způsobem uvedeným v ustanovení § 71 zákona č. 280/2009 Sb. daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, Žádost, ve které jednoznačně určí jednu e mailovou adresu, na kterou mu budou zasílány údaje pro placení daně, a tuto Žádost podá místně příslušnému finančnímu úřadu. Pokud je poplatníkem daně u více finančních úřadů, musí podat vyplněnou Žádost na každý finanční úřad zvlášť.

Do kdy se musím přihlásit?

Pro zaslání údajů pro placení daně e-mailem na dané zdaňovací období musí být Žádost poplatníkem podána správci daně nejpozději 15. března zdaňovacího období. Bude-li Žádost podána později, správce daně tuto službu poplatníkovi poskytne až od dalšího zdaňovacího období. Shora uvedený termín pro podání Žádosti se nevztahuje na vyrozumění o nedoplatku, které může být zasláno v průběhu zdaňovacího období.

Ukončení/zrušení zasílání údajů pro placení daně na e-mail

Údaje pro placení daně budou zasílány poplatníkovi daně automatizovaně jedním e-mailem pravidelně každý rok do doby, než poplatník

a) přestane být poplatníkem daně,

b) si zřídí službu úhrady daně prostřednictvím SIPO,

c) právnická osoba se stane držitelem datové schránky,

d) požádá o ukončení zasílání údajů pro placení daně e-mailem,

e) přihlášený ke službě zasílání údajů pro placení daně e-mailem zemře.

Pokud poplatník podá Žádost, ve které označí ukončení zasílání údajů pro placení daně e-mailem po 15. březnu zdaňovacího období, bude mu složenka pro placení daně zasílána až počínaje následujícím zdaňovacím obdobím. V daném zdaňovacím období budou poplatníkovi zaslány údaje pro placení daně ještě na e-mail.

Kdy nebude služba přihlášeným poplatníkům poskytnuta?

Tato služba nebude přihlášeným poplatníkům daně dočasně poskytnuta v případech, kdy správce daně z objektivních důvodů nemůže stanovit daň podle aktuálního stavu k 1. 1. zdaňovacího období před splatností první splátky daně.

Upozornění Finanční správy České republiky

Správce daně informuje poplatníky o jejich daňové povinnosti na dani z nemovitých věcí v rámci klientského přístupu bez zákonem založené povinnosti. Finanční správa České republiky upozorňuje, že budou-li údaje pro placení daně e-mailem zaslány poplatníkovi až po splatnosti daně či nebudou-li mu zaslány vůbec, nemá tato skutečnost, shodně jako u zasílaných složenek k úhradě daně, vliv na povinnost poplatníka uhradit daň v zákonem stanoveném termínu.

Irena Jará, vedoucí oddělení majetkových daní Finanční úřad pro Liberecký kraj

Sdílet s přáteli na facebooku

 
 
 

 

Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT
 

Vyberte obec

Události dle data

Stalo se | Připravuje se

Vyberte datum:
Po Út St Čt So Ne

Krátké zprávy z regionu Semilska

Liberecký kraj zveřejnil dopravní plán, připomínky lze zasílat do konce března

Plány na rozvoj integrovaného dopravního systému, dílčí rozvoj odbavovacího systému a mobilní aplikace či plány v nabídce dopravní obslužnosti. I to obsahuje Plán dopravní obslužnosti Libereckého kraje pro období 2024-28. Zasílat náměty či připomínky, a to konkrétně k jednotlivým kapitolám či stranám, lze do 31. března letošního roku na adresu pdou@korid.cz. „V současnosti máme připraven a zveřejněn návrh dopravního plánu, který jsme odeslali našim partnerům, tedy obcím i objednatelům, kteří přímo či nepřímo participují na provozu integrovaného dopravního systému IDOL," uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy.

Začátek března přinese změny jízdních řádů

Od neděle 3. března dojde ke změnám v jízdních řádech autobusových linek v Libereckém kraji. V Turnově se změny dotknou například spoje 311 Turnov - Bukovina nebo 358 Turnov - Rovensko p. Tr.


Archiv krátkých zpráv

Nejnovější články

1 + 1 = 3 aneb komedie o záletném taxikáři
Doga vycení zuby v rámci své tour i v Semilech
Zahajují druhou část opravy mostů na silnici I/35 u obce Žďárek
Semilské muzeum převzalo do správy další objekt
Knihovna Liberec slaví 100/120

Nejčtenější články

16.03.: S blížícím se jarem pokračují rekonstrukce silnic a mostů
18.03.: Semilské muzeum převzalo do správy další objekt
17.03.: Zázemí turnovských fotbalistů prochází rekonstrukcí

Další »

Infomail


Chcete pravidelně dostávat informace o novinkách na tomto serveru?

Zadejte svůj e-mail:
 

Facebook

Twitter

Instagram

https://www.instagram.com/nasepojizeri

Odkazy

Fotogalerie Videogalerie Soutěže Anketa

INZERCE | KARIÉRA | KONTAKT