Arriva má od nástupu problémy, zajímá se o ni už i drážní úřad
29.12.2019 16:33:46 | Autor: Petr Ježek | Rubrika: ZPRÁVY | Obce: Libštát,Košťálov,Jesenný,Dolánky,Železný Brod,Malá Skála,Přepeře,Semily,Turnov,Lomnice nad Popelkou,Liberecký kraj,Pojizeří
V prvním týdnu po změně v železniční dopravě v Libereckém kraji od 15. prosince nasadil nový dopravce Arriva jak moderní soupravy Siemens Desiro, tak starší soupravy Arriva 628.277 - jednotky řady 845, ale dokonce také půlstoletí starou soupravu - lehátkový vůz, kterou si nouzově zapůjčila od Klubu přátel železnice, který ho udržoval jako historický!
Když se tato historická souprava s lokomotivou T478 objevila na turnovském nádraží, tak se možná mnozí lekli, že „přijeli Rusové", protože tento vůz má nápisy v mnoha jazycích, včetně cyrilice. „Když doslouží motorové jednotky řada 845, které bere Arriva a tudíž i Liberecký kraj jako přínos a zvětšení komfortu cestování, pak je Arriva schopná na linku Praha - Liberec R21 nasadit 50 let staré soupravy, které netopí a cestující mrznou. Cestování je nekomfortní a věčně opožděné," uvedl cestující Martin Galbavý.
Poslední výtka se potvrdila i ve druhém týdnu provozu, kdy na lince Praha - Tanvald bylo přes 80 minut zpoždění a další zpoždění byla i na dalších linkách. „My jako cestující si nemůžeme dovolit čekat na to, jestli se to někdy uráčí zlepšit. Vlak je náš jediný možný dopravní prostředek a myslím, že by se měly vrátit České dráhy, které nám nabízely moderní vozy a hlavně nízkopodlažní Regioshark a Regiospider, tak vůbec nechápu, jak kraj mohl tomuto dopravci dat licenci na provozování, když není vůbec na provoz připravený - zpoždění, zrušení spoje bez náhrady, nevýkonné jednotky které mají problémy na sklonově náročné trati, do některých jednotek zatéká voda a po voze jsou rozmístěny kbelíky," pokračoval Martin Galbavý.
Problémy už uznala i sama Arriva
„Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili. Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností," uvedl v otevřeném dopise ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka.
Další výtkou je zdražení spojů, protože nejdou uplatnit zpáteční jízdenky ani jízdenky Českých drah neplatí u Arrivy a obráceně. Argumentem krajského úřadu bylo to, že přece každý má kartu IDOL a placení přes ni bude stejné, ale to zdaleka mimo Liberec neplatí - tuto kartu rozhodně nemá každý cestující. „Personál Arrivy ani neumí nebo jejich zařízení není schopno pracovat z IDS Idol a cestujícím je pak personál schopný vyúčtovat cenu dražší, což je absurdní! Žádám o odebrání licence nebo najit nějaké řešení pro to abychom mohli pohodlně a bezstarostně dal cestovat, tak jak tomu bylo pod vedením Českých drah. Další věc je nízká znalost drážních předpisů, které porušují zaměstnanci Arrivy a tím dochází k ohrožení cestujících!," pokračoval Galbavý.
Cestující nepotěší ani zdražení
Jen na trase ze Semil do Turnova se jedná o zdražení o 21%, pokud jste dosud používali slevu Inkarta25 ČD, tak jste platili 57 korun, ale nově zaplatíte za cestu tam a zpátky 82 korun! „Pouze"72 korun to bude, když jednu cestu pojedete s ČD a uplatíte slevu Inkarty. Protože už nemají platit zpáteční jízdenky Českých drah, tak i to znamená zdražení, a to z 57 na 64 korun, což je 11%.
„Jednou ze slabin, která se projevila ve špatném předávání informací cestujícím, bylo zpočátku i naše operativní řízení. Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni. Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie. Společnost Telmax zcela selhala v přípravě odbavovacích systémů pro Arrivu, odpovědnost vůči cestujícím i objednavatelům však máme samozřejmě za tyto nedostatky my," sdělil ředitel Arriva vlaky.
Nejde o nějaký ojedinělý výkřik, cestujících si stěžuje mnoho, a proto se situací po deseti dnech provozu začal zabývat i drážní úřad. Prošetřování Arrivy si podle Drážního úřadu vymínila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Má být vydán pokyn, aby dispečeři namátkově prověřovali, zda strojvedoucí zvládají základní komunikaci v českém jazyce, protože k dalším problém přibyla i špatná domluva bulharských strojvůdců s pracovníky SŽDC, když jeden ze strojvůdců dokonce projel návěstidlo.
Závady jsou odstraňovány, ale vychytány nejsou
„Závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu. Jsme přesvědčeni, že jednotky řady 845 potvrdí svoji pověst z předchozího nasazení v Německu, že se jedná o jednu z nejspolehlivějších řad vozidel. Bohužel se nám ani nevyhnula ani nehoda na přejezdu, kdy jsme na delší dobu přišli o jednu jednotku po střetnutí s vozidlem v pražských Čakovicích. Bylo by sympatické, kdybychom teď mohli říct, že jsme všechny technické mouchy už vychytali, ale realita provozu taková bohužel není," dodal Jiří Nálevka. celé znění omluvy Arriva vlaky najdete v příloze.
Arriva je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, od nového jízdního řádu provozuje dopravu také na některých regionálních linkách v Zlínském a Libereckém kraji, zde na trasách Praha - Tanvald, Železný Brod - Tanvald a Lomnice nad Popelkou - Stará Paka - Liberec.
Odezva krajského úřadu je zatím laxní a neodpovídá ani na dotazy novinářů, přestože sami lidé se na něj obrací se žádostí o nápravu. Na možné problémy s vlaky i nepřenosností jízdenek a tím zdražení byl kraj dlouhou dobu předem upozorňován odborníky, veřejností i médii, a to včetně naší redakce.
Objevily se dokonce i dvě petice, a to za návrat zpátečních jízdenek na Českých drahách, kterou najdete zde a petice za navrácení na trať 035 Tanvald - Železný Brod a zpět Českých drah a jejich nízkopodlažních moderních jednotek Regionova a Regiospider.
Další zpoždění v Tanvaldě 28. 12. 2019:
******
Náhled fotogalerie
OTEVŘÍT FOTOGALERII (celkem 18 fotek)
Související články
VIDEO: Poslední jízda rychlíku z Prahy do Harrachova
Dopravce Arriva přidává po problémech na trať další Siemens Desiro
Ohlédnutí za rokem 2019 v dopravě
Co se mění v jízdním řádu od 15. prosince 2019?
Z Liberce do Lomnice a z Tanvaldu do Brodu bude jezdit nový dopravce
Otevřeli opravenou železniční trať z Železného Brodu do Tanvaldu
FOTO: Vlak Siemens Desiro projížděl poprvé Pojizeřím
Kraj vybral pro železniční trasu z Liberce do Staré Paky vlaky Arriva
Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT qwqw
Události dle data
Stalo se | Připravuje se
Krátké zprávy z regionu Semilska
Automat na jízdenky v libereckém parkovacím domě končí svůj provoz
Od 7. října je vypnut automat na jízdenky pro MHD v parkovacím domě v blízkosti krajského úřadu. Liberecký kraj vyhodnotil pilotní provoz systému jako neefektivní. Do konce září letošního roku bylo vydáno 923 lístků. „Avizovali jsme již na začátku, že se bude jednat o pilotní provoz, které posléze vyhodnotíme. Propojení parkovacích lístků s jízdenkou na MHD se ukázalo jako neefektivní, a tak od této možnosti počínaje dneškem ustupujeme. Náklady na provoz automatu byly minimální," uvedl Jan Sviták, statutární náměstek pro resort dopravy. Parkovací dům v blízkosti sídla Krajského úřadu Libereckého kraje funguje od 2. ledna 2024. Stavba přinesla 244 míst, z toho 100 pro veřejnost. Cena parkovného činí 60 korun ve všední den a o víkendech a svátcích 30 korun.
63. Podještědské derby: Jablonec rekordně popravil Liberec
Nejvíce motivoval jablonecký tým před vzájemným derby liberecký Slovan na čele se svým novým majitelem Kaniou: ten nejdříve vyhlásil, že neuznává jabloneckého šéfa Peltu, potom se dopustil názoru, že Jablonec není pro Liberec soupeř, pokračovalo to umístěním bilbordu Slovanu v Jablonci u Střelnice a nakonec před sezonou vyhodil současného jabloneckého lodivoda. Podrobnosti k zápasu na Našem Jablonecku
Nejnovější články
Hasiči zasahovali u požáru haly ve Vratislavicích nad Nisou
Kam za sportem a zábavou v Pojizeří o víkendu 11. až 13. října
Co se hraje o víkendu za fotbaly?
Ke srážce dvou aut došlo v centru Železného Brodu
Tradiční výstavu okrasného ptactva pořádají v KC Golf v Semilech
Nejčtenější články
10.10.: Ve Studenci se popadesátésedmé bojovalo o koláče
12.10.: Ještěd zažije dramatický hon na lišku
11.10.: V Bozkově tradičně v říjnu zahrají Tři sestry
Infomail
https://www.instagram.com/nasepojizeri
Odkazy
© 2010 Naše Jablonecko, s.r.o. | redakce@nasepojizeri.cz | xweb byxx VisionWorks |
RSSJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování veškerého obsahu (články, fotografie) je bez souhlasu vydavatele zakázáno.