Firmy vyzývají zbylé zákazníky v režimu DPI k přechodu na smlouvy

10.12.2021 08:39:26 | Autor: redakce | Rubrika: VOLNÝ ČAS | Obce: Liberecký kraj,Pojizeří

Firmy vyzývají zbylé zákazníky v režimu DPI k přechodu na smlouvy

Téměř dva měsíce poté, co se 900 000 odběratelů náhle ocitlo bez dodavatele energií, již 85 % zákazníků režim dodavatele poslední instance opustilo. Další desítky tisíc však v něm stále zůstávají, mluví se až o bezmála 160 tisících domácností. Firmy aktivně nejrůznějšími způsoby vybízí k přechodu na standardní produkty, část těchto zákazníků se ale stále nedaří kontaktovat.

„Pro zákazníky, kteří se k přechodu na standardní smlouvu chystají právě nyní, připravila Skupina ČEZ přehledný návod přímo na hlavním webu (www.cez.cz). Na stejném místě jsou také informace k současné situaci v energetice, k odpuštění DPH u elektřiny a plynu, či k akci Milostivé léto zaměřené na dlužníky, do níž se zapojil i ČEZ," uvedl Ota Schnepp, mluvčí Skupiny ČEZ pro severozápadní a střední Čechy.

Většina zákazníků, kteří se od nespolehlivých dodavatelů dostali k ČEZ Prodej v rámci dodávky poslední instance, již přešla na výhodnější standardní smlouvy. Přesto se u ní v režimu DPI stále ještě nacházejí desítky tisíc odběratelů. „Zůstávat v DPI je nevýhodné a my se snažíme zákazníkům přechod na standardní produkty co nejvíce ulehčit. Nejjednodušší je podepsat smlouvu na webu. Trvá to jen několik minut, je to velmi jednoduché a podle našich statistik s tím nemají žádný problém ani starší ročníky. Další možností je návštěva jakéhokoliv zákaznického centra ČEZ nebo poboček našich partnerů. Zákazníci mohou také zavolat na naší telefonní linku 800 111 700, která je určena speciálně pro klienti v DPI," řekl Tomáš Kadlec, generální ředitel ČEZ Prodej.

Tisíce lidí zůstávají stále v režimu poslední instance

U společnosti innogy zůstává v režimu dodavatele poslední instance na 40 tisíc lidí. Z toho 10 tisíc se dodavateli nedaří žádným způsobem kontaktovat. Společnost PRE stále eviduje v režimu dodavatele poslední instance 36 tisíc lidí. Polovina z nich zatím na výzvy nereaguje. E.ON převzal do režimu dodavatele poslední instance 200 tisíc zákazníků, z toho již 80 procent z nich už přešlo na nové tarify. Zbývajících 40 tisíc lidí ale stále vyčkává.

Odběratele, kteří stále zůstávají v režimu DPI, kontaktuje podle jeho dalších slov ČEZ Prodej aktivně nejen poštou, ale také prostřednictvím SMS zpráv, e-mailů, sociálních sítí a webových stránek. Zájemci o standardní smlouvu s ČEZ mohou také využít síť více než 80 zákaznických center a poboček smluvních partnerů jakým je například Česká pošta, již zmiňovanou dedikovanou bezplatnou DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova na www.cez.cz/cs/dpi.

Na severu Čech, míněno v Ústeckém a Libereckém kraji, lze přitom využít služeb Zákaznických center Skupiny ČEZ v Děčíně, Ústí nad Labem, Teplicích, Chomutově, Liberci a České Lípě. V případě smluvního partnera se jedná o Českou poštu v Jablonci nad Nisou. Další kontaktní místa (smluvní partner) se nacházejí například v Kadani, Litoměřicích, Lounech, Mostě, Roudnici nad Labem, Žatci, Rumburku, Frýdlantu, Semilech a Turnově. Přesnou adresu lze zjistit na https://www.cez.cz/cs/kontakty/kontaktni-mista-cez.

V konečném vyúčtování zaplatíte podle skutečné spotřeby

Lidé měli možnost zaplatit v listopadu jen polovinu vyměřených záloh a v prosinci o 40 procent méně. To ale neznamená, ale že jim doplatky společnosti prominou. Vše budou muset lidé zaplatit v konečném vyúčtování podle skutečné spotřeby.

„ČEZ Prodej myslí i na ty, co se kvůli turbulencím na energetickém trhu ocitli v tíživé finanční situaci. Doporučuje zejména včas komunikovat a domluvit se na řešení. Nabízíme třeba individuální splátkové kalendáře či rozložení nedoplatku do příštích záloh. Rovněž podporuje občanské poradny, které zdarma klientům pomáhají s organizací rodinného rozpočtu a poskytují finanční poradenství," uzavřel Tomáš Kadlec.

Nejdelší dobu, po kterou lidé můžou v režimu dodavatele poslední instance zůstat, je půl roku. Pak se z nich stanou černí odběratelé a dodavatelé je mohou odpojit. Lidé by neměli v režimu dodavatele poslední instance zůstávat dlouho – hlavně kvůli vysokým zálohám na energie, které jsou často až desetitisícové.

Sdílet s přáteli na facebooku

Související články

Kde hledat pomoc při vysokých zálohách dodavatele poslední instance?
Kraj oslovuje organizace, aby se zapojily do akce Milostivé léto
I v Libereckém kraji platí Milostivé léto neboli šance pro dlužníky
Jak mají postupovat klienti končícího Bohemia Energy v našem regionu

 
 
 

 

Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT
 

Vyberte obec

Události dle data

Stalo se | Připravuje se

Vyberte datum:
Po Út St Čt So Ne

Krátké zprávy z regionu Semilska

Krok k budoucnosti podruhé pomáhá osmákům s volbou střední školy

Ve čtvrtek 11. prosince se uskutečnil druhý ročník projektu Libereckého kraje Krok k budoucnosti a znovu potvrdil význam systematické podpory kariérového rozhodování žáků základních škol. Akce určená pro žáky 8. tříd libereckých základních škol je propojila se středními školami a jejich partnerskými firmami či institucemi a nabídla mladým lidem přehledné a srozumitelné informace o možnostech dalšího studia i budoucího uplatnění. Krok k budoucnosti vznikl jako reakce na rostoucí potřebu pomáhat žákům v období, kdy stojí před jedním z prvních zásadních rozhodnutí - volbou střední školy. Formát akce staví na jednoduchém principu: jedno místo, jeden den a přímý kontakt se školami i firmami, které jsou s konkrétními obory dlouhodobě spojeny. Žáci tak získávají nejen informace o studijních programech, ale i reálnou představu o tom, jaké dovednosti a znalosti jsou v praxi skutečně potřeba. „Podpora odborného vzdělávání a kariérového poradenství šitého na míru mladé generaci patří mezi dlouhodobé priority Libereckého kraje. Máme odpovědnost vytvářet podmínky, ve kterých se mladí lidé mohou rozhodovat informovaně a s ohledem na budoucí uplatnění. Krok k budoucnosti je jedním z konkrétních nástrojů, jak tuto odpovědnost naplňovat," uvedla radní Libereckého kraje pro školství a sport Jitka Skalická.

Krajský odbor silničního hospodářství bude od ledna řídit Frömelová

Rada Libereckého kraje obdržela v úterý 2. prosince návrh na jmenování Bc. Dominiky Frömelové, DiS. do funkce vedoucí odboru silničního hospodářství Krajského úřadu Libereckého kraje s účinností od 1. ledna 2026. Do výběrového řízení vypsaného 2. října 2025 se přihlásila jedna uchazečka. Dominika Frömelová dlouhodobě působí na daném odboru, kde zastává od roku 2024 pozici vedoucí oddělení dopravně správních agend, a tak byla doporučenou kandidátkou pro jmenování krajskou radou. Ve funkci nahradí odchodivšího Zdeňka Borovičku.


Archiv krátkých zpráv

Nejnovější články

Hejtmanský vánoční mošt vynesl 7611 korun pro Hospic svaté Zdislavy
Předvánoční večer s klasikou rozezní Pojizerskou galerii
Dopravně bezpečnostní akci Mikuláš v kraji neuniklo 356 řidičů
Avatara 3 uvádí Kino Jitřenka už od 17. prosince
Oči dětí v Turnově opět rozzáří putování za lucernou i Ježíškova pošta

Nejčtenější články

14.12.: Co nového v jízdním řádu od prosince 2025?
15.12.: Poděkovali zaměstnancům dopravců za služby pro cestující v roce 2025
16.12.: Střední školy v Libereckém kraji pomáhají

Další »

Infomail


Chcete pravidelně dostávat informace o novinkách na tomto serveru?

Zadejte svůj e-mail:
 

Facebook

Twitter

Instagram

https://www.instagram.com/nasepojizeri

Odkazy

Fotogalerie Videogalerie Soutěže Anketa

INZERCE | KARIÉRA | KONTAKT