Nejtěžší závod Fichtl Mazec 24 hodin se jel v Dolním Bousově
01.07.2017 15:44:52 | Autor: Ladislav Stránský | Rubrika: SPORT | Obce: Český ráj
Vyrazit na dovolenou na pobřeží Jaderského moře nebo naopak zavítat severněji například do Amsterdamu? Ať už byste jeli tam nebo tam, najeli byste zhruba 900 km, stejnou vzdálenost ujely týmy na nejtěžším závodě fichtlů na světě, který se konal v Dolním Bousově od 22. do 24. června 2017.
Už ve středu se závodiště Rachvala v Dolním Bousově začalo připravovat na jedinečnou akci, která nikde jinde není k vidění. Už čtvrtý rok zde byl na plánu nejtěžší závod fichtlů na světě, vytrvalostní 24 hodinový závod legendárních strojů Jawa 50 známých jako pionýr nebo právě fichtl. Už samotný proces přihlašování naznačoval, že tato akce bude opět větší než v minulých letech, pořadatelé hlásili už 3 dny po spuštění přihlašování naplnění kapacity závodu.
Ve čtvrtek odpoledne se na závodiště začaly sjíždět první týmy, trať byla připravena a klobásy i pivo rovněž. Z čtvrtka na pátek dorazil velmi vydatný déšť, který přinesl řadu komplikací, které se všechny podařilo zvládnout a areál byl v pátek připraven na start závodu. Během dopoledne přijížděly poslední týmy, odpoledne probíhala technická a administrativní přejímka a po hodinovém tréninku nic nebránilo tomu, aby byl závod krátce po 17 hodině odstartován. Na okruh, který se skládal z motokrosové a autokrosové části a velké louky o vzdálenosti 3,6 km vyrazilo 99 strojů. Jeden tým se skládal maximálně ze čtyř jezdců a k dispozici byl na tým pouze jeden fichtl s jedním náhradním motorem. Větší zastoupení měla kategorie originál, kde jsou povoleny pouze malé technické úpravy strojů, v kategorii speciál bylo k vidění umění českých ručiček, protože některé týmy po různých úpravách dostaly z tohoto stroje neuvěřitelný výkon.
Závod se ukázal jako velmi lákavý, během závodu dorazilo až 1000 diváků, kteří vytvořili parádní atmosféru. Nejvíce lákavý z pohledu diváka byl určitě samotný start a následovné stmívání. Nasát závodní atmosféru můžete i díky vloženému videu:
Celý závod je velmi náročný, při jízdě ve tmě se jezdci musí maximálně soustředit, nad ránem rosa přinese ztížení tratě a zde se projeví um jezdců a samotný konec už je velmi těžký z toho důvodu, že všichni jsou už velmi unavení. I přes to nedošlo k žádnému vážnému zranění, nějaké kosti si chvíli odpočinou v bílém futrálu, modřiny se taky časem zahojí ale zážitky jezdcům i lidem okolo závodu zůstanou. A to je ten důvod, proč se mnoho lidí na tento závod celý rok těší. Mnoho týmům totiž nejde primárně o výsledek, ale o strávený čas s lidmi, co mají stejné zájmy. Panuje zde velmi zajímavý sportovní duch, který se nedá popsat. Závodu se zúčastnili i někteří reprezentační jezdci endura a i oni byli atmosférou závodu pohlceni a závod si velmi užili. Jako každý rok může být tento závod považován jako mezinárodní díky slovenskému týmu, který letos skončil v kategorii speciál na druhém místě.
Zhodnocení očima pořadatele naleznete na oficiálních webových stránkách pořadatele: http://fichtl.motocrosscup.cz/
Související články:
FOTO: Motocross cup pokračoval třetím závodem v Dolním Bousově
24 hodinovka fichtlů v Dolním Bousově přilákala celkem 63 týmů
Více motoristického sportu najdete v rubrice SPORT - Motosport
Náhled fotogalerie
OTEVŘÍT FOTOGALERII (celkem 2 fotek)
Další aktualita v pořadí ARCHIV AKTUALIT
Události dle data
Stalo se | Připravuje se
Krátké zprávy z regionu Semilska
Krok k budoucnosti podruhé pomáhá osmákům s volbou střední školy
Ve čtvrtek 11. prosince se uskutečnil druhý ročník projektu Libereckého kraje Krok k budoucnosti a znovu potvrdil význam systematické podpory kariérového rozhodování žáků základních škol. Akce určená pro žáky 8. tříd libereckých základních škol je propojila se středními školami a jejich partnerskými firmami či institucemi a nabídla mladým lidem přehledné a srozumitelné informace o možnostech dalšího studia i budoucího uplatnění. Krok k budoucnosti vznikl jako reakce na rostoucí potřebu pomáhat žákům v období, kdy stojí před jedním z prvních zásadních rozhodnutí - volbou střední školy. Formát akce staví na jednoduchém principu: jedno místo, jeden den a přímý kontakt se školami i firmami, které jsou s konkrétními obory dlouhodobě spojeny. Žáci tak získávají nejen informace o studijních programech, ale i reálnou představu o tom, jaké dovednosti a znalosti jsou v praxi skutečně potřeba. „Podpora odborného vzdělávání a kariérového poradenství šitého na míru mladé generaci patří mezi dlouhodobé priority Libereckého kraje. Máme odpovědnost vytvářet podmínky, ve kterých se mladí lidé mohou rozhodovat informovaně a s ohledem na budoucí uplatnění. Krok k budoucnosti je jedním z konkrétních nástrojů, jak tuto odpovědnost naplňovat," uvedla radní Libereckého kraje pro školství a sport Jitka Skalická.
Krajský odbor silničního hospodářství bude od ledna řídit Frömelová
Rada Libereckého kraje obdržela v úterý 2. prosince návrh na jmenování Bc. Dominiky Frömelové, DiS. do funkce vedoucí odboru silničního hospodářství Krajského úřadu Libereckého kraje s účinností od 1. ledna 2026. Do výběrového řízení vypsaného 2. října 2025 se přihlásila jedna uchazečka. Dominika Frömelová dlouhodobě působí na daném odboru, kde zastává od roku 2024 pozici vedoucí oddělení dopravně správních agend, a tak byla doporučenou kandidátkou pro jmenování krajskou radou. Ve funkci nahradí odchodivšího Zdeňka Borovičku.
Nejnovější články
Hejtmanský vánoční mošt vynesl 7611 korun pro Hospic svaté Zdislavy
Předvánoční večer s klasikou rozezní Pojizerskou galerii
Dopravně bezpečnostní akci Mikuláš v kraji neuniklo 356 řidičů
Avatara 3 uvádí Kino Jitřenka už od 17. prosince
Oči dětí v Turnově opět rozzáří putování za lucernou i Ježíškova pošta
Nejčtenější články
14.12.: Co nového v jízdním řádu od prosince 2025?
15.12.: Poděkovali zaměstnancům dopravců za služby pro cestující v roce 2025
16.12.: Střední školy v Libereckém kraji pomáhají
Infomail
https://www.instagram.com/nasepojizeri
Odkazy
© 2010 Naše Jablonecko, s.r.o. | redakce@nasepojizeri.cz | xweb by VisionWorks | RSS
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování veškerého obsahu (články, fotografie) je bez souhlasu vydavatele zakázáno.